Fussy ekologiczny dezodorant zero-waste
Masowe wykorzystanie plastiku w opakowaniach kosmetyków i środków czystości działa na naszą ekologiczną świadomość, budząc coraz bardziej kreatywną odpowiedź na problem odpadów. Całkowita rezygnacja z tworzyw nie jest obecnie możliwa, ale różnorodność ekologicznych rozwiązań zaskakuje inwencją, tworzy nowe biznesy i napawa optymizmem.
Im mniej śmieci tym lepiej dla nas i środowiska, to proste
Dezodorant zero-waste marki Fussy
Kosmetyki lubią plastik i trudno nam rezygnować z komfortu jaki oferuje, choć jednocześnie nasze ekologiczne JA cierpi coraz bardziej, gdy kolejne opakowanie wyrzucamy do śmieci. Co prawda mamy nadzieję, że proces recyklingu przywróci je ponownie do obiegu, ale intuicja podpowiada jednocześnie, że równie dobrze można w ogóle nie wyrzucać i wykorzystać ponownie. Idąc tym tropem angielska marka Fussy postanowiła wprowadzić gospodarkę o obiegu zamkniętym do własnych dezodorantów, łącząc system wielokrotnego napełniania opakowań, zaprojektowanych przez londyńskie studio Blond z usługą pocztowej subskrypcji wkładów dezodorantu w kostkach.
System wielokrotnego napełniania opakowań Fussy z usługą pocztowej subskrypcji wkładów, projekt studio Blond by James Melia
Pochodzące z naturalnych składników, ekologiczne kostki dezodorantu Fussy mieszczą się w funkcjonalnym etui wielokrotnego użytku, wykonanym z plastiku pochodzącego z recyklingu. Gdy wkład się skończy, można po prostu włożyć kolejny i tak bez końca. Przyjęta przez producenta koncepcja refill, czyli wkładów do trwałego opakowania, pomaga zdecydowanie zredukować ilość odpadów. Gdyby jednak dezodorant Fussy trafił do kosza, to opakowanie z tworzywa może być poddane recyklingowi, a sam wkład dezodorantu jest biodegradowalny. Czyli ekologia ze swoją koncepcją zero-waste może spać spokojnie.
Ekologiczny dezodorant zero-waste marki Fussy z wymiennym wkładem
Dobrze przemyślany, płaski kształt dezodorantu, ułatwia dostawę pocztą, zarówno samego dezodorantu, jak i kostek do późniejszej wymiany. Subskrypcja, to kolejne proekologiczne rozwiązanie, upraszcza i skraca łańcuch dostaw, ułatwiając jednocześnie planowanie produkcji, pozwala także szybciej reagować na zamówienia i uwagi konsumentów. Ci z kolei dopieszczeni przez ofertę dezodorantów Fussy mogą nie nie mieć ochoty, ani motywacji do zmian, wykazując tak pożądaną w biznesie lojalność konsumencką.
Opakowanie Fussy wzorowane na kamieniach oszlifowanych przez wody oceanu, projekt James Melia
Współodpowiedzialny za sukces dezodorantów Fussy, założyciel firmy projektowej Blond James Melia, uważa, że model subskrypcji doskonale pasuje do sektora dóbr szybkozbywalnych (FMCG), który niestety wciąż odpowiada za ogromne ilości plastikowych odpadów, jest więc o co walczyć. James Melia zaprojektował obudowę Fussy tak, aby była jak najbardziej atrakcyjna, wytrzymała i przyjemna w użytkowaniu. Wzorując się na kamykach oszlifowanych przez wody oceanu, stworzył obły i gładki kształt, który wygodnie leży w dłoni i na półce w łazience. Wszystkie elementy obudowy Fussy są wykonane z tego samego rodzaju tworzywa, co w przypadku ostatecznej utylizacji opakowania zdecydowanie ułatwia recykling, choć jest tak ładne, że aż szkoda wyrzucać.
Ekologiczny dezodorant zero-waste marki Fussy